تفاوت ساعت هوشمند و ساعت معمولی

تفاوت ساعت هوشمند و ساعت معمولی

تفاوت ساعت هوشمند و ساعت معمولی

تفاوت ساعت هوشمند و ساعت معمولی، در میزان کاربرد و گستره فعالیت های آن هاست. شکی نیست که ساعت هوشمند امکانات متنوع تری نسبت به ساعت معمولی به کاربر ارائه می دهد. اصلی ترین تفاوت ساعت هوشمند و ساعت معمولی نیز در همین مورد است. ساعت معمولی تنها می تواند زمان را برایتان به نمایش درآورد. برخی از ساعت های کلاسیک می توانند تاریخ را نیز نشان دهند. استاپ واچ و آلارم نیز از دیگر امکاناتی هستند که در برخی از ساعت های معمولی به چشم می خورند. این در حالی است که با ساعت هوشمند علاوه بر بهره مندی از این امکانات، می توانید فعالیت های روزانه، وضعیت سلامت، تناسب اندام و … را کنترل کنید. با اسمارت واچ میتوانید پیام بفرستید، پرداخت های خود را انجام دهید، عکس بگیرید و حتی تماس برقرار کنید.

سیر تکاملی ساعت های معمولی و ساعت های هوشمند

ساعت های معمولی قدمتی دیرینه دارند. اگرچه ساعت هوشمند امکانات متعددی در اختیار افراد می گذارد، اما ساعت معمولی هنوز هم با اقتدار مشتریان خود را حفظ کرده است. هنوز هم عده بسیار زیادی هستند که ظاهر کلاسیک ساعت های مچی را به ساعت های هوشمند ترجیح می دهند. ساعت های معمولی برای افرادی که به استایل کلاسیک علاقه دارند، بهترین گزینه هستند.

سیکو در سال ۱۹۸۴ نخستین ساعت هوشمند را ساخت. در آن زمان ایده میکروکامپیوترها برای مردم بسیار خارق العاده و جالب بود. به همین دلیل در همان زمان دومین ساعت ماشین حساب دار توسط کلکرون (Calcron) طراحی شد. نخستین ساعتی که می توانست توسط امواج رادیویی پیام های پیجری رد و بدل کند در سال ۱۹۹۰ ساخته شد. کم کم ویژگی های ساعت های هوشمند امروزی افزوده می شد تا اینکه سرانجام اپل در ۲۰۱۵ نخستین اسمارت واچ خود را روانه بازار کرد که از هر جهت نسبت به نمونه های ساده قبلی برتری داشت. تولید اسمارت واچ های امروزی از همان زمان کلید خورد و استفاده از آن روز به روز در میان مردم بیشتر رواج یافت.

برای مشاهده بهترین ساعت های هوشمند، می توانید به بخش فروشگاه دیجی کوک مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید