حجم سنج نوری و کاربرد آن در ساعت هوشمند

حجم سنج نوری و کاربرد آن در ساعت هوشمند

حجم سنج نوری و کاربرد آن در ساعت هوشمند

حجم سنج نوری یا فوتوپلتیسموگرام که آن را به اختصار با PPG هم نشان می دهند، یکی از روش های نظارت بر وضعیت سلامت قلب افراد است. قلب با هر بار تپش، خون را به تمام نقاط بدن می فرستد و پالس ایجاد شده از تمامی نقاط بدن (از جمله مچ دست که ساعت روی آن قرار می گیرد) عبور می کند. در تکنولوژی PPG،‌ یک دیود نوری (LED) با تاباندن موج نور به سمت رگ های گذرنده از بافت های بدن، میزان حجم خون گذرنده از رگ را اندازه گیری می کند. در نتیجه با این روش می توان میزان اکسیژن خون (SPO2) و همچنین ضربان قلب را مورد بررسی قرار داد.

به طور کلی مانیتورینگ وضعیت سلامت جسمانی افراد، یکی از اصلی ترین اهداف توسعه ساعت های هوشمند به شمار می رود. ساعت هوشمند، علاوه بر اینکه می توانند دسترسی به امکانات تلفن همراه را تسریع نماید، ابزاری مناسب برای بررسی وضعیت جسمانی است. طراحی ارگونومیک این دستگاه ها باعث شده تا بتوانید آن ها را در کل طول شبانه روز بدون ناراحتی روی مچ دست خود داشته باشید. پس همراهی دائمی خواهید داشت که همواره سلامت شما را زیر نظر دارد.

مزایای استفاده از ساعت هوشمند دارای PPG (حجم سنج نوری)

ساعت هوشمند دارای PPG هم برای افرادی که زمینه مشکلات قلبی دارند مناسب است و هم برای افرادی که به سلامتی خود اهمیت می دهند. ورزشکاران نیز می توانند به کمک این وسیله میزان افزایش ضربان قلب خود در هنگام انجام حرکت های گوناگون را کنترل نمایند. ساعت های هوشمند که امکان مانیتور ضربان قلب در طی فعالیت های ورزشی را برای کاربر فراهم می کنند، در صورت بروز هرگونه الگوی خطرساز در ضربان قلب و میزان اکسیژن خون، با ایجاد آلارم مشخص، فرد را مطلع می سازند. استفاده از چنین ساعت هایی برای دستیابی به بالاترین بازده در هنگام ورزش و جلوگیری از بروز مشکلات قلبی بسیار مفید واقع می شود.

برای خرید جدیدترین ساعت های هوشمند، به بخش فروشگاه سایت مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید