راهنمای انتخاب ساعت برای مچ لاغر

راهنمای انتخاب ساعت برای مچ لاغر

راهنمای انتخاب ساعت برای مچ لاغر

ساعت های سایز بزرگ این روزها ترند شده اند. اما پیروی از ترندهای مد و فشن همیشه به نفع ما نیست! در حقیقت تناسب سایز ساعت با مچ دست عاملی است که تاثیر بسزایی روی ظاهر ساعت میگذارد.

اگر یک فرد بزرگسال لباسی با سایز بیش از حد بزرگ یا بیش از حد کوچک به تن داشته باشد، تصویر جالبی از خود در اطرافیان ایجاد نمیکند. عدم تناسب سایز ساعت و سایز دست نیز همین تاثیر را روی اطرافیان خواهد گذاشت. برخی از افراد تحت تاثیر عوامل ژنتیکی دارای مچ های لاغر یا دستان کوچک هستند. البته هیچ ایرادی به دستان کوچک یا مچ های لاغر وارد نیست. اما سوار کردن ساعتی با بند عریض و صفحه بزرگ روی مچ های لاغر، کوچکی دست ها را بیشتر نمایان می کند و ترکیب ناموزونی پدید می آورد.

تناسب اندازه ساعت مچی با ابعاد دست، کوچکی دست را تعدیل کرده و ظاهری زیبا و متوازن پدید می آورد. کوچکی و لاغری مچ دست ممکن است هم در زنان و هم در مردان بروز کند. اما از آن جا که ساعت های زنانه اغلب سایز کوچکی دارند، بانوان لاغر اندام در انتخاب ساعت با سایز مناسب دچار مشکل نمی شوند. در این مقاله قصد داریم با بیان نکاتی در مورد انتخاب ساعت مناسب برای مچ لاغر، شما را در این امر راهنمایی کنیم.

راهنمای انتخاب ساعت برای مچ لاغر

از کجا بدانم مچ های لاغری دارم؟

هیچ استاندارد جهانی برای لاغری مچ دست وجود ندارد. لاغری و کوچکی دو صفت نسبی هستند. پس وقتی صحبت از مچ لاغر به میان می آید، منظورمان چیست؟ از کجا متوجه شویم که مچ های لاغری داریم؟

اگر مطمئن نیستید که مچ های لاغری دارید یا نه، بهتر است آن ها را اندازه بگیرید. البته به خاطر داشته باشید که برای قضاوت در این مورد، باید وزن و ساختار کلی بدن خود را هم در نظر بگیرید. برای مثال مچی که برای یک فرد درشت هیکل، لاغر محسوب می شود، ممکن است برای شخصی با قد و وزن کم تر، معمولی و نرمال محسوب شود. اما جدا از این قضیه وقتی میخواهید ساعت خریداری کنید، میتوانید با اندازه گیری دور مچ هایتان، یک تخمین کلی از لاغر بودن یا نبودن مچ دستانتان پیدا کنید. برای این کار، از یک متر خیاطی استفاده کنید و حول استخوان مچ را اندازه بگیرید. به طور حدودی می توان گفت که برای مردان، مچ هایی با دور کمتر از ۱۶ سانتی متر لاغر محسوب می شود.

انتخاب ساعت مناسب برای مچ لاغر

معمولا ابعاد ساعت را براساس عرض بند، قطر بدنه و ضخامت بدنه بیان می کنند. فاصله دو منطقه اتصال بند (lug to lug) نیز روشی دیگر برای بیان اندازه ساعت است. این ابعاد بر حسب میلیمتر بیان می شوند. البته به طور کلی وقتی مردم درباره سایز ساعت صحبت می کنند، منظورشان همان قطر بدنه است. بنابراین وقتی شخصی صحبت از ساعتی با سایز ۳۰ میلیمتر می کند، در حقیقت قطر ساعت را ۳۰ میلیمتر در نظر گرفته.

راهنمای انتخاب ساعت برای مچ لاغرترندترین طرح های ساعت های موجود در بازار این روزها بدنه ای با قطر ۴۰ میلیمتر دارند. متاسفانه این اندازه حتی برای مردانی با مچ های لاغر، بزرگ است. در صورتی که پس از اندازه گیری به این نتیجه رسیدید که مچ های لاغری دارید، بهتر است به دنبال ساعت هایی با ابعاد بدنه کمتر از ۴۰ میلیمتر باشید. البته می توانید به ساعت هایی با بدنه ۴۰ میلیمتری اما ضخامت کمتر و پهنای باریک تر در ناحیه بند نیز فکر کنید. ایده آل ترین ساعت برای مچ لاغر، محصولاتی با قطر بدنه کمتر از ۳۸ میلیمتر است.

نگران دور شدن از ترند نباشید. به یاد داشته باشید که ترندها ممکن است روزانه یا ماهانه عوض می شوند، اما رعایت تناسب سایز ساعت با ابعاد دست همواره لازمه زیباتر به نظر رسیدن آن روی دستان شما بوده و هست.

آیا مردانی با مچ های لاغر میتوانند ساعت های بزرگ به دست کنند؟

اگر تحت هر شرایطی مایل به استفاده از ساعت های بزرگ هستید، هیچ مانعی برای این کار وجود ندارد. صرف نظر از کوچکی و بزرگی دست، شما می توانید هر ساعتی که دوست دارید خریداری و استفاده نمایید. اما توصیه کلی بر این است که ساعتی به دست کنید که ابعاد آن با ابعاد دستان شما متناسب باشد. از جهت تنوع ساعت برای مچ لاغر هیچ گونه محدودیت خاصی وجود ندارد. برای انتخاب کردن ساعت مناسب برای مچ لاغر گزینه های بسیاری دارید و قطعا محصول باب میل خود را پیدا خواهید کرد.

انواع ساعت برای مچ لاغر

به استثنای افرادی که کالکشن ساعت مچی جمع آوری می کنند، افراد معمولی بیش از دو یا سه ساعت ندارند. توصیه می شود که هر شخص یک ساعت مچی برای موقعیت های مجلسی و خاص، و یک ساعت برای استفاده روزانه و کژوال داشته باشد. بهتر است ساعت مچی مخصوص موقعیت های خاص را از بند چرمی انتخاب کنید. اما برای موقعیت های کژوال و روزمره انواع ساعت های استیل، چرمی، پارچه ای، سیلیکونی و پلاستیکی مناسب هستند. تفاوتی در اینکه ساعت مورد نظر شما از دیجیتال باشد یا آنالوگ وجود ندارد. این موارد تداخلی با مچ باریک یا معمولی ندارند.

در مواردی همچون دارا بودن کرونوگراف، استفاده از ساعت های چند موتوره، امکانات اضافه مانند ساعت دوم و مواردی از این قبیل نیز هیچ ارجحیت خاصی وجود ندارد.

صرف نظر از متریالی که در بند به کار برده می شود، بند ساعت برای مچ لاغر باید پهنایی بین ۱۸ تا ۲۰ میلیمتر داشته باشد، بندهای ۲۲ میلیمتری برای مچ باریک چندان مناسب نیستند و بیش از حد عریض به نظر می رسند. در صورتی که ساعتی نظرتان را جلب کرده اما بندهای پهنی دارد، همواره میتوانی گزینه تعویض بند را در نظر داشته باشید. در مورد ابعاد بدنه نیز بهتر است با همان قانون کوچکتر از ۳۸ میلیمتر جلو بروید.

برای خرید جدیدترین ساعت ها به بخش فروشگاه سایت مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید