تفاوت هدفون، هدست و هندزفری

تفاوت هدفون، هدست و هندزفری

تفاوت هدفون، هدست و هندزفری

سه دستگاه هدفون، هدست و هندزفری ابزارهای شنیداری هستند و از نظر عملکرد کالا شبیه یکدیگرند، اما با این وجود تفاوت های کلیدی میان آن ها وجود دارد. شناخت بهتر این تفاوت ها کمک می کند کاربر در هنگام خرید بهترین انتخاب را بر اساس نیازش داشته باشد.

تفاوت های هدفون، هدست و هندزفری

هدفون (headphone) از دو اسپیکر کوچک و یک پایه تشکیل شده است. اسپیکرها درون دو بالشتک راحت تعبیه شده اند و هدفون روی سر قرار می گیرد. بیشتر هدفون ها مانند یک عایق صوتی عمل می کنند، یعنی صدایی که از هدفون پخش می شود در محیط شنیده نمی شود؛ کاربر نیز صداهای مزاحم بیرون را نمی شنود. این وسیله برای گوش دادن موسیقی، زبان انگلیسی، کتاب های صوتی و … مناسب است. هدفون ها از طریق سیم یا بلوتوث به دستگاه های الکترونیکی متصل می شوند.

هدست (headset) نوعی هدفون با گوشی های کوچکتر است که البته به یک میکروفون نیز مجهز شده است. از آنجا که هدست میکروفون دارد برای شرکت در ویدئو کنفرانس، کلاس های آنلاین، تماس تصویری، بازی های آنلاین و به طور کل ارتباطات دو طرفه کاربرد دارد. هدست ها به شکل های یک گوشی و دو گوشی موجود هستند. هدست هایی که تنها یک اسپیکر دارند، برای محیط هایی همچون اورژانس، اطلاعات تلفن، آتش نشانی و … مناسب هستند تا کاربر بتواند همزمان صدای محیط را بشنود و البته خیلی بلند صحبت نکند. بسیاری از مدل های هدست می توانند مستقیما به کامپیوتر یا موبایل متصل شوند.

آخرین وسیله شنیداری هندزفری (handsfree) یا ایرفون (earphone) است. هندزفری نوعی هدست کوچک است که اسپیکرهای آن کامل درون گوش قرار می گیرند. هندزفری معمولا از طریق سیم یا بلوتوث به دستگاه هایی مانند موبایل وصل می شود. ایرفون برای پاسخگویی به تماس های تلفن در حین رانندگی، ورزش، گوش دادن به موسیقی در حال حرکت و … کاملا کاربردی است.

در مجموع هدفون، هدست و هندزفری برای ایجاد ارتباط بهتر و موثرتر ساخته شده اند و انتخاب هر یک از آن ها به سلیقه و نیاز شما بستگی دارد. پیش از هر چیز باید مشخص کنید که قصدتان تنها شنیدن است یا می خواهید برای مکالمات نیز از آن ها استفاده کنید و سپس دست به انتخاب بزنید.

برای خرید انواع هدفون، هدست و هندزفری به بخش فروشگاه سایت مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید